"Автоцивілка" нагодує — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Автоцивілка" нагодує

770
1 січня набуває чинності наказ ДАІ, що затверджує Інструкцію з організації діяльності підрозділів автоінспекції з контролю наявності у водіїв полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів і страхових сертифікатів "зелена карта".
З нового року даішники почнуть відслідковувати, чи є на лобовому склі машини спеціальний знак-наклейка (стікер), що свідчить про те, що водій має поліс ОСАЦВ.
Знак повинен містити інформацію про страхову компанію, що видала поліс, його номер і термін дії. Не виявивши його, співробітник ДАІ зможе оштрафувати порушника на 85 грн. Причому кількість таких санкцій, застосовуваних до недбайливого водія, не обмежена.
Нагадаємо, що Закон "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" був прийнятий ще в 2005 р., але в основної діючої особи в системі виконання страхової обов’язковості - Державтоінспекції - ніяк не доходили руки до перевірок наявності полісів ОСАЦВ на дорогах. Ними могли поцікавитися тільки при проходженні транспортним засобом технічного огляду.
Знаючи це, водії відбувалися покупкою короткострокового дешевого 15-денного поліса. Повноцінний річний поліс придбали не більше 20% автовласників.
"Багато потерпілих в аваріях не можуть одержати відшкодування збитку від винуватців ДТП, які або недостатньо матеріально забезпечені, або в силу інших факторів не можуть виплатити компенсацію. Не всі знають, що власник поліса "автоцивілки" може одержати відшкодування від Моторно-транспортного страхового бюро України (МТСБУ), якщо винуватець ДТП не був застрахований, а в потерпілого такий поліс був", - розповідає заступник голови правління СК "Провідна" В'ячеслав Черняхівський.
За словами експерта, за 11 місяців 2007 р. з Фонду захисту потерпілих у ДТП МТСБУ виплачено постраждалим більше 7,3 млн грн.
Страховики побоюються, що ситуація не зміниться і після 1 січня. "Згідно з наказом ДАІ її співробітники повинні всього лише ознайомитися з інструкцією, але чіткої вказівки на виконання документа в нормативці дотепер нема", - пояснив тривоги СК генеральний директор асоціації "Страховий бізнес" Ігор Яковенко.
"Тепер доля "автоцивілки" буде залежати від ретельності працівників ДАІ, тим більше що вже давно наявність поліса ОСАЦВ є обов'язковою умовою для експлуатації автомобіля поряд із правами, техпаспортом і т.п.", - доповнює його андеррайтер СК Allianz Ігор Запорожець.
Проте страховики очікують збільшення прибутків від підвищення продажів полісів ОСАЦВ.
"Ринок росте з кожним роком навіть під час відсутності масових перевірок наявності полісів ОСАЦВ. Цього року збільшення продажів полісів склало 30-40%. Думаю, у наступному воно буде залишатися на такому ж рівні", - говорить Запорожець.
За словами начальника відділу стратегічного маркетингу СК "Провідна" Тетяни Шпіти, розвитку ринку автострахування сприяють зростання доходів населення і високі темпи продажів нових автомобілів. Завдяки цьому до кінця 2008 р. ринок ОСАЦВ досягне не менше 420 млн дол. На сьогоднішній же день обсяги продажів автоцивілки перевищують 300 млн дол, виплати становлять 60 млн дол. Найбільш активними учасниками ринку вважаються компанії "Оранта", "Княжа", "Дженералі Гарант" і страхова група "ТАС".
Маргарита Ормоцадзе
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас