Банкомати почали обраховувати клієнтів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банкомати почали обраховувати клієнтів

Фінтех і Картки
630
"Рахуйте гроші, не відходячи від банкомата", - незабаром такими табличками може бути прикрашений кожен банкомат. Повідомлення про те, що банкомати не видають клієнтам всієї запитуваної суми, стали все частіше з'являтися в товстих банківських папках для скарг і претензій, а також на фінансових інтернет-форумах.
Киянин Костянтин знімав 3 тис. гривень у банкоматі Райффайзен Банку Аваль в одному зі спальних районів столиці. Довірившись точності машини, він сунув не дивлячись гроші в кишеню. Однак прийшовши додому він з подивом виявив у пачці 200-гривневих купюр одну номіналом в 100 грн.
Претензії Костянтина у відділенні банку відкинули, пославшись на відсутність підтвердження його слів. Працівник "Авалю" завірив, що кожен банкомат оснащений відеокамерою і Костянтину варто було б перерахувати видані гроші, стоячи обличчям до банкомата. Цю історію в банку залишили без коментарів.
З аналогічними проблемами зіштовхуються і клієнти інших банків. "Я знімав 8 тис. грн. Він (банкомат) видав пачку в 40 купюр номіналом 200 грн. Але в стопці було дві 100-гривневі купюри, виходить, банкомат видав не 8 тис., а 7,8 тис.", - говорить один із клієнтів UniCredit Bank Сергій. Однак у банку завіряють, що помилки бути не могло.
"Банком було проведене розслідування, що показало наступне: при розвантаженні банкомата надлишків не виявлено", - говорить офіційна відповідь UniCredit Bank.
Збою в роботі банкомата бути не могло. Це говорять в UniCredit Bank. У цьому впевнені і техніки. "Якщо в певній касеті банкомата будуть закладені гроші, технічної помилки в роботі банкомата не буде", - стверджує Сергій Волченко, технічний директор компанії "Інлан", що спеціалізується на рішеннях для банкоматів.
У таких ситуаціях винною може бути тільки людина. "У ситуації, коли клієнтові видається правильна кількість купюр, але сума неправильна, винуватий тільки касир", - упевнений Волченко. Це визнають навіть банкіри. "Існує ймовірність помилки касира, але підкреслюємо, що вона мінімальна", - обережні в UniCredit Bank.
Однак директор Міжбанківської асоціації членів міжнародних платіжних систем ЄМА Олександр Коропів стверджує, що банки повинні в першу чергу захищати своїх клієнтів, а не працівників. "Банки повинні схопитись за ці випадки і розслідувати їх, тому що якщо в їхніх структурах працюють шахраї, таких потрібно звільняти і карати за вчинене. Це псує імідж банку і підриває його репутацію", - упевнений він.
Приклади, коли касири українських банків привласнювали гроші не рідкість. Останній голосний випадок відбувся 5 липня в Херсонській області. Касир одного з великих банків втік з 540 тис. грн. У серпні в Херсонській області був затриманий касир філії одного з банків, що вночі проникнула на своє робоче місце і викрала із сейфа 15,5 тис. грн й $400. А 3 жовтня стало відомо, що в Чернівцях касир одного з банків привласнила $10 тис., які повинні були бути перераховані на депозитні рахунки клієнтів.
"Якщо банкомат не видав клієнтові всю запитувану суму, потрібно знайти трьох свідків і подавати в суд", - упевнений директор Міжбанківської асоціації членів міжнародних платіжних систем ЄМА Олександр Коропів.
Леся Войтицька
За матеріалами:
МедіаДім
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас